- Dit onderwerp bevat 0 antwoorden, 1 stem, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Webmaster.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2017 om 18:39 #353WebmasterSleutelmeester
De beslissing om te gaan was moeilijk omdat de laatste paar jaar het een weinig wind locatie is geworden .
Tenmiste zo lijkt het wel ,het is wel bekend dat er door de weeks altijd wind staat.
Aanlokkelijk werd het omdat de nieuwe gewichts regel er door is en er door de Duitse finn organisatie een Lamboley test opgezet was voor maar 50 teuros.
Een zeer goed idee ook voor de FCH.Heiner Forstmann en de voorzitter Friedrich Müller voerden de hele zaak uit .
Al het lood eruit ,dat was een klus voor velen ,er zijn 50 boeten her meten in 3 dagen ,Er was ook nog 3 dg een training aan vooraf gegaan door Erik Müller.Veel inschrijvers dus .De Duitse finn klasse leeft weer op.
Had zelf nog een lang slagers mes bij mij .Dat mes heb ik nl onderweg nog wel eens nodig ingeval dat er een haasje onder mijn auto zit te knagen .De lood klus was moeilijk maar met wat hulp van Jurg Eiermann was de operatie goed geslaagd.
De wind voorspelling was weinig ,wat ook resulteerde in een dag bij praten .In de ochtend vriendelijk ,’s Middags balen ,eten en pils en een kleine verkenning in het dorp.
Zaterdag werd er wel gevaren ,(driehoek ,lus, dreieck )en dus na veel valse starts de eerste race met een 9 knopen westen windje ,bij het schip leek iets beter op het moment van deze start plaats vond .Karel en Bas onderin gestart ,zelf bij de praam .
Met een paar goede hoogte klappen kwam de auteur als achtste bij de boven ton van een gestart veld van 82 ,inschrijvers 87.
Voor de wind werd het een risico met op en afgaande vlagen .
Het lukte aardig omdat er geen pomp gegeven werd .Race 1 gewonnen door Budzien,2 Eiermann,3 Géza Huszar,onze Hongaarse Dhl bode .Karel 6 Henk 12 ,Bas 17.
De tweede start weer een lichte bries met alle mogelijk heden .
Zelfde recept met een eerste kruisrak wat redelijk bleef lopen als men maar naar de onder zijde van de volgende vlagen kon komen .
Het tweede kruisrak vloog het hele veld naar de NW zijde van het kruisrak en kregen niet wat ze verwacht hadden .
Zelf ben ik daar ook al 20 jaar afgestrafd en ben dus na de beneden boei naar links gegaan (meer wind)met een schift op het juiste moment .De snelheid zit er goed in en verlies was er niet .
Karel kwam er nog redelijk uit maar met Bas was het tampi.Race 2 :1 Reiner Haacks,2André Budzien,3 Matthias Böhn,4 Jan Kurfeld en Karel 4 ,Henk 7 en ciao Bas 27.
De wind viel er uit ,dus aan de koffie .
Dit was het tevens voor deze en de volgende dag .Zondag gaf de wind en wedstrijd leider er om 11 uur ook de brui aan .Totaal uitslag 1 André Budzien, 2 Jürgen Eiermann, 3 Geza Huzaar, Karel 5, Henk 10, Bas Back to Basics 19.
Bas had zondag ochtend nl voor de race wat opmerkingen over mijn huids kleur, nadat hij in de spiegel had gekeken .
“s Middags waren we weer vroeg thuis ,en dat was ook wel eens prettig .
Een opvallende race serie wordt het Duits kampioenschap in October op Dummer See .Heren thuis blijvers ,de economie stort toch noch verder in ,tijd zat .
Henk Ned 11 -
AuteurBerichten
- U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.